نحوه اجرای لاین نوری کناف

نحوه اجرای لاین نوری کناف
نورپردازی خطی به دلیل انعطاف پذیری، عملکرد عالی و جذابیت زیبایی شناختی به طور فزاینده ای محبوب شده است. به دلیل قابلیت انعطاف پذیری، لاین نوری را می توان تقریباً در هر نوع سقفی نصب کرد. شما می توانید به صورت روکار، آویز، توکار و در کناف سقف نصب کنید.
در مقاله نحوه اجرای لاین نوری کناف در مورد نصب چراغ خطی به صورت توکار و یا نصب لاین نوری در کناف صحبت میکنیم.
کناف کاری یکی از روش های پوشش سقف است که به ما این امکان را می دهد تا برای نورپردازی و تزیینات مختلف انعطاف بیشتری داشته باشیم. از طرفی استفاده از لاین نوری در سقف های کناف یکی از روش های جدید نورپردازی است که فضای مورد نظر را زیباتر می کند.
لاین نوری چیست؟
لاین نوری به عنوان یک چراغ روشنایی خطی تعریف می شود، که دارای شعاع نوری طولانی هستند و نور را به طور گسترده توزیع می کنند. لاین نوری یکی از جدیدترین محصولات مورد استفاده در زمینه نورپردازی است که توجه بسیاری از طراحان داخلی را به خود جلب کرده است.
با استفاده از چراغ خطی می توانیم روشنایی خطی برای محیط خود فراهم کنیم که به راحتی تمام قسمت های مهم را روشن می کند. آنها به دلیل پخش نور گسترده و قابلیت اتصال و گسترش نامحدود گزینه مناسبی برای نورپردازی فضاهای بزرگ هستند.
استفاده از فناوری ال ای دی در محدوده لامپ ها باعث شده تا این محصولات علاوه بر شار نور مناسب، انرژی کمتری مصرف کنند و به این ترتیب میانگین مصرف برق در یک ساختمان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
چراغ خطی توکار  LED اغلب می‌توانند طیف وسیعی از دمای رنگ را ارائه دهند که برای روشنایی محیط انعطاف پذیر است. از سفید گرم تا سفید سرد می توان از دماهای مختلف برای ایجاد حس خوب در یک فضا استفاده کرد. همچنین، میزان رنگ نور چراغ لاین توکار با کنترل از راه دور قابل تنظیم است.
قبل از اینکه در مورد نحوه نصب لاین نوری کناف صحبت کنیم،  بهتر است با انواع چراغ لاین آشنا شویم.

123

انواع لاین نوری
لاین نوری روکار: این نوع چراغ لاین قابل نصب روی سقف و یا دیوار است و در این نوع نصب فریم چراغ خطی قابل دیدن است.
لاین نوری آویز: این نوع چراغ لاینی برای مکان هایی که دارای سقف بلند هستند به کار می رود.
لاین نوری توکار: در این نوع چراغ لاین که نصب آن به صورت توکار داخل سقف یا کناف است و فریم چراغ خطی توکار در این نصب پوشیده میشود
نورپردازی سقف های کناف لاین نوری توکار بهترین گزینه است. ساختار تمامی سقف های کناف به گونه ای است که به ما این امکان را می دهد که به راحتی از انواع محصولات نورپردازی استفاده کنیم.

mount sandersons

 

اندازه لاین نوری کناف متفاوت است و به راحتی می توان طبق ابعاد لاین نوری کناف سقف را برش داد و چراغ خطی توکار را در کناف جای داد.
انواع لاین نوری توکار
اگر بخواهیم چراغ های توکار را از نظر نحوه نصب بررسی کنیم، بدانید که این چراغ ها دارای دو نوع چراغ خطی توکار لبه دار و بدون لبه هستند. هر کدام از این محصولات عملکرد متفاوتی دارند و برای نصب آنها باید از روش های متفاوتی استفاده کرد.

لاین نوری توکار فریم دار
یکی از انواع لاین نوری توکار، لاین نوری توکارفریم دار هستند. این چراغ ها دارای کیفیت عالی هستند زیرا در ساخت آنها از پروفیل های اکسترود شده استفاده شده است. ساختار آنها به گونه ای است که دارای لبه بوده و در هنگام نصب لبه ها در داخل دیوار یا سقف قرار می گیرند. با استفاده از آنها می توان نور را با شدت یکنواخت در محیط پخش کرد.

لاین نوری توکار بدون فریم
از دیگر انواع چراغ های خطی توکار می توان به لاین نوری بدون فریم اشاره کرد. قاب این لامپ این لامپ پس از نصب دیده نشده و فقط نور آن قابل مشاهده است. با خرید چراغ خطی توکار بدون فریم می توانید نورپردازی محیط را با عناصر معماری هماهنگ کرده و جلوه ای خاص در مکان ایجاد کنید. با استفاده از این محصولات در سقف های گچی و کنافی می توانید جلوه ای مدرن و زیبا در ساختمان ایجاد کنید.

.
مکان های مناسب برای نصب چراغ خطی
چراغ خطی را در کجا می توان نصب کرد؟ یکی از مزایای چراغ های خطی این است که به دلیل تنوع روش های نصب می توان از آن ها در انواع فضاها از داخل سقف تا روی دیوار و زیر کابینت و مواردی از این قبیل استفاده کرد. چراغ های خطی بر اساس نصب به انواع زیر طبقه بندی می شوند.

نصب لاین نوری توکار
چراغ خطی توکار قابل نصب در انواع سقف خصوصا سقف کاذب یا کناف، گچ و یا ام دی اف است. درطراحی مینیمالیسم از نصب لاین نوری کناف در سقف، دیوار و یا کف استفاده می شود.
در مکان هایی که دارای ارتفاع کمی هستند خصوصا در نورپردازی مکان های اداری نصب لاین نوری کناف گزینه خوب و تمیزی است
در مکان هایی که دارای ارتفاع کمی هستند خصوصا در نورپردازی مکان های اداری نصب لاین نوری کناف گزینه خوب و تمیزی است
نصب لاین نوری روکار
چراغ خطی روکار همانطور که از نامش پیداست قابل نصب بر روی سقف یا دیوار، بین بافل های چوبی یا شیارهای فلزی است. این نوع اجرای لاین نوری از نوع کلاسیک است که در گذشته از این نوع نصب استفاده می شد.

نصب چراغ‌های خطی آویز
برای آویزان کردن چراغ‌ها در سقف‌های معمولی یا در معرض دید و یا در فضاهای با ارتفاع زیاد و یا محیطی که نیاز به نور زیاد دارند، استفاده می‌شود. این چراغ ها را می توان هم به عنوان چراغ های خطی آویز یک طرفه با نور پایین و هم به عنوان چراغ های خطی آویز دو طرفه (بالا و پایین نور) استفاده کرد.
نحوه اجرای لاین نوری کناف
نحوه اجرای لاین نوری در کناف
اولین مرحله انتخاب نوع مناسب چراغ خطی است. برای این منظور باید به عواملی مانند اندازه، شکل، میزان نوردهی و رنگ نور توجه کنید. از نورهایی با رنگ سفید و یا نور طبیعی برای بازتاب بهتر نور در فضا انتخاب و استفاده می شود.
مرحله دوم طراحی و نصب کناف است. در نحوه اجرای لاین نوری کناف باید کناف را به اندازه های مناسب برش دهید یا با استفاده از دستگاه های مخصوصی که برای این منظور طراحی شده اند به آن شکل دهید. سپس باید قطعات کناف را به هم وصل کنید سپس لاین نوری را داخل کناف قرار دهید. برای این کار از چسب های مخصوص برای تثبیت چراغ های داخل کناف استفاده می شود.
مرحله سوم نصب کابل ها و سیستم برق است. برای این منظور باید یک سیستم سیم کشی مناسب برای انتقال برق به لامپ های خطی راه اندازی شود.
برای این کار بهتر است از خدمات یک برقکار مجرب استفاده کنید تا از نصب نادرست و ناعادلانه جلوگیری شود
mount greenpark
لاین نوری برای کدام فضاها استفاده می شود؟
چراغ خطی سقفی یا دیواری و داخل زمین همه محبوب ترین روش های استفاده از چراغ های خطی در فضاهای مختلف از فضاهای هنری و تزئینی مانند گالری ها، استودیوها و کافه ها گرفته تا فضاهای اداری هستند. بنابراین، ما کاربردهای چراغ های خطی در فضای داخلی را به چندین بخش تجاری، اداری و مسکونی تقسیم می کنیم.

نورپردازی فروشگاه ها و خرده فروشی ها با چراغ های خطی
نورپردازی خطی فروشگاه ها، نمایشگاه ها یا مراکز تجاری بزرگ در جذب مشتری و ایجاد جذابیت بصری برای کالاها و خدمات ارائه شده بسیار موثر است. نورپردازی خرده فروشی با چراغ های خطی شامل نورپردازی عمومی و تزئینی یا ترکیبی از این دو است.
علاوه بر این، استفاده از نور با شاخص رندر رنگ بالاتر از 95 (CRI>95) باعث می شود که رنگ واقعی کالاها و اشیاء قرار داده شده در فروشگاه قابل مشاهده باشد و در نتیجه مشکل تغییر رنگ کالای خریداری شده ایجاد نمی شود.
یکی از ایده های جالب استفاده از نور خطی در طراحی داخلی فروشگاه ها، نمایشگاه ها و فضاهای تجاری شامل موارد زیر است.
با استفاده از نورهای خطی می توان مشتریان و بازدیدکنندگان را به فروشگاه و فضای تجاری از قسمتی به قسمت دیگر و در نهایت به قسمت مورد نظر راهنمایی کرد، زیرا چشم انسان ناخودآگاه خطوط را دنبال می کند و در نتیجه نصب چراغ خطی می تواند چیدمان بخشی از فروشگاه را که مهمتر است برجسته نشان دهد.
اگر هنوز گچ بری فضا به پایان نرسیده است و امکان ایجاد شیار در داخل سقف یا دیوار وجود دارد، استفاده از چراغ خطی توکار می تواند جلوه ای مینیمال و در عین حال شیک و زیبا در داخل ساختمان ایجاد کند. در فضاهایی با ارتفاع زیاد می توانید با خرید چراغ خطی توکار دو خطی به عرض 9 سانتی متر نور بیشتری ایجاد کنید و نورپردازی فضا را به طور کامل تامین کنید. در صورت عدم امکان ایجاد شیار در داخل دیوار، هم چراغ های خطی روکار و هم چراغ های خطی آویز از محبوب ترین چراغ ها برای نورپردازی فضاهای تجاری مدرن هستند.
اگر از بافل های چوبی در دکوراسیون در نظر گرفته شده برای فضای خود استفاده کرده اید، در فضای خالی بین بافل ها از نور خطی استفاده کنید. قرارگیری نامنظم این چراغ ها در قسمت های مختلف سقف و بافل زیبایی فضای شما را دو چندان می کند
ایده هایی برای نورپردازی خانه با چراغ های خطی
منازل و فضاهای مسکونی یکی از جذاب ترین فضاها برای نورپردازی با استفاده از چراغ ها و لامپ های خطی هستند. چراغ های خطی را می توان به روش های مختلفی در قسمت های مختلف خانه از جمله آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق خواب استفاده کرد. برای نورپردازی مدرن فضای مسکونی با چراغ های خطی، هر قسمت از خانه به طور جداگانه شرح داده شده است.

نورپردازی اتاق نشیمن و پذیرایی با چراغ های خطی-1
اتاق نشیمن قلب خانه است. بیشتر اجتماعات و بیشترین حضور مهمانان در بزرگترین قسمت خانه یعنی قسمت نشیمن و پذیرایی صورت می گیرد. برای روشنایی این فضا چراغ های خطی با نور بالا نیاز است تا نورپردازی زیبایی در فضا ساطع شود. با توجه به اینکه اشیایی که در پذیرایی قرار می گیرند مانند مبل، میز، صندلی، تلویزیون و … ابعاد نسبتا بزرگی دارند و قسمت زیادی از فضا را به خود اختصاص می دهند، بنابراین حداقل نورپردازی فضا می تواند از شلوغی فضا جلوگیری کرده و فضا را بزرگتر نشان دهد.
بنابراین لاین نوری توکار به ویژه چراغ خطی توکار بدون فریم یکی از بهترین گزینه ها برای نورپردازی اتاق نشیمن است که هم به عنوان چراغ خطی سقفی و دیواری قابل استفاده است.
در صورتی که سقف سالن پذیرایی بسیار بلند است از نور خطی با عرض 9 سانتی مترو دو خط برای پخش نور بیشتر استفاده کنید همچنین برای روشن کردن شیارهای داخل کناف یا استفاده از نور مخفی در پذیرایی از چراغ های خطی T5 استفاده کنید.
. نورپردازی اتاق خواب با چراغ های خطی توکار-2
اگر می خواهید فضای اطراف تخت نیز روشن باشد، از طرح لاین نوری کناف استفاده کنید که از سقف تا دیوار اطراف تخت امتداد دارد و آن را روشن می کند.

نکات نصب لاین نوری در کناف
نکات مهمی که هنگام نصب لاین نوری کناف باید رعایت کنید عبارتند از:
⦁ لاین نوری کناف را در جایی قرار دهید که نور آن به بهترین شکل منعکس شود و محیط را روشن کند.
⦁ برای نوردهی بهتر و ایجاد ظاهری جذاب تر، توصیه می شود لاین نوری را در ارتفاع مناسب از کف قرار دهید. اگر چراغ لاینی روی دیوار نصب می شود، بهتر است از کابل های مخفی استفاده شود تا ظاهر طراحی نورپردازی زیبا باشد.
⦁ هنگام انتخاب چراغ خطی به دمای رنگ نور توجه کنید. برای فضاهایی که به عنوان اتاق خواب یا اتاق مطالعه استفاده می شوند، انتخاب چراغی با دمای رنگ نور کمتر مناسب است. در این موارد بهتر است از لامپ هایی با دمای رنگ روشن زیر 3000 کلوین استفاده شود.
⦁ برای افزایش جذابیت و ظاهر چراغ خطی می توانید از الگوهای مختلف برای نصب درکناف استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید نور خطی را به صورت دایره، مربع یا دیگر الگوهای خاص نصب کنید.
⦁ هنگام اجرای لاین نوری کناف باید از کابل های مناسب استفاده کرد همچنین برای جلوگیری از خطر آتش سوزی بهتر است از چراغ های خطی با توان کمتر استفاده شود.

ابعاد چراغ خطی توکار
از لاین نوری توکار می توان برای طراحی های دراماتیک، نورپردازی آویز خطی یا به صورت عمودی در دیوارها استفاده کرد تا اصالت و جذابیت را به راهرو بیافزاید و شاید جلوه ای خلاقانه در یک خانه فوق مدرن ایجاد کند.
روشنایی LED خطی را می توان در شکاف ها و فضاهای دیوار برای زیباسازی دیوارها ترکیب کرد.

مزایای استفاده از لاین نوری در سقف کناف
مصرف برق بسیار کم
چراغ لاینی از تکنولوژی LED برای روشنایی استفاده می کنند. محصولات ال ای دی مصرف برق بسیار کمی دارند و از طرفی می توانند نور بیشتری را نسبت به سایر مدل ها در اختیار ما قرار دهند.

وزن کم
تکنولوژی LED به خطوط نور اجازه داده است که وزن کم و ابعاد نسبتا کوچکی داشته باشند. در زمان نصب لاین نوری کناف بر روی سقف کناف، وزن کم آنها یکی از مهم ترین پارامترهای مثبت محسوب می شود.

دارای قابلیت انعطاف پذیری در طراحی دکوراسیون
این محصولات گزینه های خوبی برای استفاده در شرایط محیطی مختلف هستند و می توان گفت انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند.

قابل تنظیم
در نمونه های پیشرفته چراغ لاین، شما مجاز به کنترل میزان نور خروجی و گاهی اوقات حتی رنگ نور خواهید بود. با استفاده از این ویژگی می توان با تجهیزات یکسان در شرایط مختلف نورهای مختلفی را فراهم کرد.

سازگار با طراحی مینیمال
در سال های اخیر طراحی مینیمال توجه زیادی را به خود جلب کرده است و جلوه تزئینی چراغ خطی نیز می تواند به شما در اجرای این نوع طراحی کمک کند
نحوه نصب چراغ خطی توکار فریم دار
چراغ خطی لبه دار را می توان بر روی سقف نصب کرد. این محصولات قابلیت نصب بر روی سقف کاذب یا کناف را نیز دارند. نصب این چراغ ها نیاز به زیرساخت دارد زیرا آماده نصب بر روی زیرساخت کنافی است. اما در صورت عدم وجود زیرساخت می توانید با استفاده از تجهیزاتی مانند گیره کناف را برش داده و روی پنل نصب کنید. در صورت وجود زیرساخت لازم می توان پروفیل آلومینیومی آن را به راحتی داخل کناف قرار داد.

نحوه نصب لاین نوری کناف بدون فریم
برای نصب لاین نوری کناف بدون فریم می توان آن را با استفاده از پیچ به سقف کاذب ثابت کرد. برای نصب آنها باید منبع تغذیه نور، نوارهای LED خطی و طلق دیفیوزر در داخل این پروفیل نصب شود.

روش دیگر طریقه نصب لاین نوری توکار
مرحله 1: با توجه به طول محصول یک سوراخ در سقف ایجاد کنید.

مرحله 2: براکت را در داخل سقف ثابت کنید.

مرحله 3: پیچ ها را با چراغ خطی ثابت کنید.

مرحله 4: چراغ خطی را داخل سوراخ قرار دهید و آن را با براکت ثابت کنید.

مرحله 5: چراغ خطی LED را به L.N و G (در صورت وجود) وصل کنید.

پروفیل آلومینیومی چراغ خطی
چراغ های خطی در خانه هوشمند آراز با استفاده از پروفیل های آلومینیومی اجرا می شود. پروفیل آلومینیومی به دلیل وزن سبکی که دارد هنگام نصب مشکلی برای کارشناس نصب ایجاد نمی کند.علاوه بر این دلیل استفاده از آلومینیوم این است که مبدل حرارتی خوبی است به طوری که نور را بیشتر منعکس می کند و گرمای کمتری ایجاد می کند تا به دیگر قطعات چراغ آسیبی وارد نشود.

InShot 20230801 131131465 min

خرید لاین نوری کناف
هنگام خرید چراغ خطی توکار، به نکات مهمی مانند نوع لامپ  و میزان روشنایی باید توجه کرد. باید با توجه به شرایط کف، سقف و دیوار، نوع لاین نوری توکار را تعیین کرده و اقدام به خرید کنید.با گروه تاپ لایتینگ از خرید خود استرس نداشته باشید و به آسانی محصول گارانتی دار خرید کنید. هر یک از چراغ های توکار دارای شدت نور متفاوتی هستند و می توانند نورپردازی را با طراحی متفاوت اجرا کنند
سخن آخر
با توجه به مطالب ذکر شده در مقاله نحوه اجرای لاین نوری کناف می توان گفت که خرید و نصب چراغ های خطی توکار می تواند بهترین گزینه برای راه اندازی نورپردازی زیبا در مکان های مختلف باشد. این محصولات دارای کیفیت و کارایی عالی بوده و در مکان ها و قسمت های مختلف سازه ها قابل استفاده می باشند.

هزینه نصب و راه اندازی لاین نوری(چراغ خطی)

تا به این لحظه قیمت عمده سفارشات مربوط به نصب چراغ خطی و خدمات مرتبط با نصب چراغ خطی در تهران توسط متخصصین برقکارآن٬ بین ۳۶٬۰۰۰ تا ۱۲۶٬۰۰۰ تومن بوده.
هزینه نصب چراغ خطی بصورت میانگین و حدودی می‌باشد و اجرت نصب چراغ خطی بصورت توافقی بین شما و متخصص تاپ لایتینگ تعیین می‌گردد.
به طور معمول٬ قیمت نهایی بسته به نوع کار٬ زمان انجام کار و چالش‌های مربوط به کار و متخصص اون کار امکان تغییر دارد.

جهت نصب و راه اندازی لاین نوری و چراغ خطی شماره اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن سبد خرید من
بستن علاقه‌مندی
Close Recently Viewed
بستن
بستن
دسته‌ها
زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسۀ محصول
  • امتیاز
  • قيمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه